REKLAMAČNÝ PORIADOK
toySimply s.r.o., so sídlom Sulkovec 76, 59265 Rovečné, Česká republika IČO 08053642, DIČ CZ08053642, zapísaná v obchodnom registri vedenom Mestským súdom v Brne, oddiel C, vložka 312206 (ďalej len "toySimply s.r.o." alebo "predávajúci").
I. Všeobecné ustanovenia
1. Reklamačný poriadok je vypracovaný v súlade s ustanoveniami zákona č. 89/2012 Z. z. Občiansky zákonník (ďalej len "Občiansky zákonník") a zákona č. 634/1992 Zb. o ochrane spotrebiteľa v znení neskorších predpisov (ďalej len "Zákon") a vzťahuje sa na spotrebný tovar (ďalej len "Tovar"), u ktorého sú v záručnej dobe uplatňované práva Kupujúceho zo zodpovednosti za vady (ďalej len "reklamácie").
2. Reklamačný poriadok je neoddeliteľnou súčasťou Všeobecných obchodných podmienok. Uzatvorením kúpnej zmluvy kupujúci súhlasí so VŠEOBECNÝMI OBCHODNÝMI PODMIENKAMI a týmto reklamačným poriadkom a potvrdzuje, že sa s nimi riadne oboznámil.
3. Zákazníkom internetového obchodu www.toysimply.sk je buď kupujúci - spotrebiteľ v zmysle § 2 ods. 1 písm. a) zákona č. 634/1992 Zb. o ochrane spotrebiteľa (ďalej len "kupujúci - spotrebiteľ") alebo kupujúci - podnikateľ, ktorý pri uzatváraní a plnení zmluvy koná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti (ďalej len "kupujúci - podnikateľ"). Kupujúci spotrebiteľ a kupujúci podnikateľ sa ďalej spoločne označujú ako "kupujúci".
4. Predávajúci pri uzatváraní a plnení kúpnej zmluvy koná v rámci svojej podnikateľskej činnosti. Predávajúci je podnikateľ, ktorý priamo alebo prostredníctvom iných podnikateľov dodáva výrobky alebo služby kupujúcemu.
II. Zodpovednosť predávajúceho
1. Predávajúci zodpovedá kupujúcemu za to, že tovar pri prevzatí nemá vady. Predávajúci zodpovedá najmä za to, že v čase prevzatia Tovaru Kupujúcim:
2. K Tovaru je priložený daňový doklad a v prípade niektorých výrobkov aj záručný list. Ak k Tovaru nie je priložený záručný list, na uplatnenie reklamácie sa použije daňový doklad.
III. Práva zo zodpovednosti za vady Tovaru
1. Zjavné poškodenie Tovaru alebo jeho obalu počas dodávky je potrebné bezodkladne riešiť s dopravcom a nezrovnalosti zaznamenať do odovzdávacieho protokolu (prepravného listu). Kupujúci nie je povinný takýto Tovar od dopravcu prevziať a bez zbytočného odkladu informuje Predávajúceho o zistenom poškodení. V deň prevzatia Tovaru je Kupujúci povinný riadne skontrolovať neporušenosť Tovaru a úplnosť jeho príslušenstva.
2. V prípade osobného odberu Tovaru Kupujúcim je okamihom prevzatia Tovaru okamih prechodu nebezpečenstva škody na Tovare z Predávajúceho na Kupujúceho. Ak Kupujúci pri prevzatí Tovaru nevykoná jeho prehliadku, môže si uplatniť nároky z vád zistiteľných pri takejto prehliadke len vtedy, ak preukáže, že takéto vady (napr. chýbajúce príslušenstvo) mal Tovar už v čase prechodu nebezpečenstva škody na Tovare. Neskoršia reklamácia nekompletnosti Tovaru alebo vonkajšieho poškodenia Tovaru nezbavuje Kupujúceho práva na reklamáciu. Predávajúci má však možnosť preukázať, že nedošlo k porušeniu kúpnej zmluvy.
3. Kupujúci-spotrebiteľ môže reklamovaný Tovar reklamovať osobne alebo zaslať reklamovaný Tovar prepravnou službou na adresu toySimply, Pomezí 300, 569 71, Pomezí, Česká republika.
4. V prípade, ak Kupujúci - spotrebiteľ využije svoje právo požadovať odstránenie vady opravou a v záručnom liste je na účely záručnej opravy Tovaru určený iný podnikateľ ako Predávajúci, ktorého sídlo alebo miesto podnikania je v rovnakom mieste ako u Predávajúceho alebo v mieste pre Kupujúceho bližšom, môže Kupujúci uplatniť právo na záručnú opravu u podnikateľa uvedeného v záručnom liste a urýchliť tak vybavenie svojej reklamácie.
5. V prípade, že Kupujúci bude zasielať Tovar Predávajúcemu prepravnou službou, mal by Kupujúci vo vlastnom záujme zabaliť reklamovaný Tovar do vhodného a dostatočne ochranného obalového materiálu spĺňajúceho požiadavky prepravy tak, aby nedošlo k jeho poškodeniu počas prepravy. V prípade krehkého Tovaru by zásielka mala byť označená príslušnými symbolmi. Zásielka by mala obsahovať reklamovaný Tovar (vrátane kompletného príslušenstva), odporúčame priložiť kópiu dokladu o kúpe, podrobný popis reklamovanej vady a správne kontaktné údaje Kupujúceho.
6. Kupujúci je povinný preukázateľným spôsobom preukázať, že Tovar bol zakúpený v internetovom obchode www.toysimply.sk . Optimálny je originál dokladu o kúpe Tovaru.
7. Práva zo zodpovednosti za vady Tovaru sa nevzťahujú najmä na prípady, keď došlo k vadám alebo poškodeniu:
8. Zodpovednosť Predávajúceho za vady sa nevzťahuje na opotrebenie spôsobené bežným používaním, v prípade Tovaru predávaného za nižšiu cenu na vadu, pre ktorú bola nižšia cena dohodnutá, v prípade použitého Tovaru na vadu zodpovedajúcu miere používania alebo opotrebenia, ktorú mal Tovar pri prevzatí Kupujúcim.
9. Za vadu spôsobenú neodbornou montážou alebo iným neodborným uvedením do prevádzky sa považuje vada, ak takáto montáž alebo uvedenie do prevádzky bolo dohodnuté v Kúpnej zmluve a vykonané Predávajúcim alebo inou osobou na zodpovednosť Predávajúceho.
10. Ak je spotrebný materiál (napr. batéria, akumulátor, tlačová hlava, lampa projektora) súčasťou balenia alebo predmetom nákupu, jeho bežná životnosť pri bežnom používaní je zvyčajne 6 mesiacov, pokiaľ nie je výslovne uvedené inak. Právo Kupujúceho na reklamáciu Tovaru v zákonnej záručnej lehote tým nie je dotknuté. Kupujúci však musí vziať do úvahy skutočnosť, že záruka sa nevzťahuje na opotrebenie Tovaru alebo jeho častí spôsobené bežným používaním a nemožno ju zamieňať s trvanlivosťou.
11. Na dary, ktoré Predávajúci poskytuje Kupujúcemu bezplatne v rámci kúpnej zmluvy na iný platený Tovar, sa nemôže vzťahovať záruka ani zodpovednosť za vady nad rámec zákona. V prípade odstúpenia od Kúpnej zmluvy je Kupujúci povinný vrátiť Predávajúcemu Tovar poskytnutý ako dar v pôvodnom stave.
12. Na žiadosť kupujúceho je predávajúci povinný vydať kupujúcemu písomné potvrdenie o povinnostiach z vadného plnenia v rozsahu stanovenom zákonom (záručný list). Záručný list musí obsahovať názov alebo obchodné meno, registračné číslo a sídlo predávajúceho. Ak to povaha veci umožňuje, stačí namiesto záručného listu vydať Kupujúcemu doklad o kúpe Tovaru, ktorý obsahuje rovnaké údaje ako záručný list. Ak sa poskytuje dlhšia záručná doba, ako je zákonná záručná doba, predávajúci uvedie podmienky a rozsah predĺženia záruky v záručnom liste.
IV. Záručná doba
1. Kupujúci - spotrebiteľ je oprávnený uplatniť právo na reklamáciu vady, ktorá sa vyskytne na spotrebnom Tovare v lehote dvadsiatich štyroch mesiacov od prevzatia Tovaru. Ak sa vada Tovaru prejaví do šiestich mesiacov od jeho prevzatia Kupujúcim - spotrebiteľom, považuje sa Tovar za vadný už pri prevzatí, ak sa nepreukáže opak. V prípade kúpy použitého Tovaru je lehota na uplatnenie práv z vadného plnenia 24 mesiacov. Záručná doba pre kupujúceho podnikateľa je dvanásť mesiacov.
2. Záručná doba začína plynúť od prevzatia Tovaru Kupujúcim. Záručná doba sa predlžuje o dobu, počas ktorej bol Tovar v oprave. Ak je Tovar vymenený v rámci záručnej opravy, pôvodná záručná doba pokračuje.
3. Ak má byť zakúpený Tovar uvedený do prevádzky iným podnikateľom ako Predávajúcim, záručná doba začína plynúť až odo dňa uvedenia Tovaru do prevádzky, ak Kupujúci objednal uvedenie do prevádzky do troch týždňov od prevzatia veci a riadne a včas poskytol potrebnú súčinnosť na vykonanie služby. Dátum uvedenia Tovaru do prevádzky sa uvedie v doklade o uvedení do prevádzky, ktorý dostane Kupujúci. Začiatok záručnej doby sa teda posunie len vtedy, ak sú splnené všetky vyššie uvedené podmienky. Ak niektorá z nich nie je splnená, záručná doba začína plynúť odo dňa prevzatia tovaru.
V. Práva vyplývajúce z vád Tovaru
1. Ak tovar nemá vlastnosti uvedené v článku Zodpovednosť predávajúceho, môže kupujúci spotrebiteľ požadovať aj dodanie nového Tovaru bez vád, ak to nie je vzhľadom na povahu vady neprimerané. Ak sa vada týka len časti Tovaru, môže Kupujúci spotrebiteľ požadovať len výmenu tejto časti, ak to nie je možné, môže odstúpiť od zmluvy. Ak je to však vzhľadom na povahu vady neprimerané, najmä ak je možné vadu odstrániť bez zbytočného odkladu, ide o nepodstatné porušenie zmluvy a v takom prípade má kupujúci spotrebiteľ vždy nárok výlučne na bezplatné odstránenie vady opravou veci.
2. Kupujúci spotrebiteľ má tiež právo na dodanie nového Tovaru alebo výmenu súčasti v prípade odstrániteľnej vady, ak nemôže vec riadne užívať pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád. V takom prípade má kupujúci spotrebiteľ právo odstúpiť od zmluvy. Za opätovný výskyt závady po oprave sa považuje tá istá závada, ktorá už bola odstránená najmenej dvakrát počas záručnej doby a ktorá sa opakuje. Ak bol Tovar v období pred uplatnením reklamácie najmenej trikrát opravovaný pre rôzne odstrániteľné vady, má sa za to, že má väčší počet vád.
3. Ak Kupujúci spotrebiteľ neodstúpi od zmluvy alebo neuplatní právo na dodanie nového Tovaru bez vád, na výmenu častí alebo na opravu, môže požadovať primeranú zľavu. Kupujúci spotrebiteľ má tiež právo na primeranú zľavu, ak mu Predávajúci nemôže dodať nový Tovar bez vád, vymeniť súčasť Tovaru alebo Tovar opraviť, ako aj v prípade, ak Predávajúci neodstráni vadu v primeranej lehote alebo ak by odstránenie vady spôsobilo Kupujúcemu spotrebiteľovi značné ťažkosti.
4. Kupujúci nemá právo z vadného plnenia, ak predávajúci pred prevzatím Tovaru oznámil kupujúcemu, že Tovar má vady, alebo ak kupujúci vadu spôsobil.
5. Kupujúci spotrebiteľ je oprávnený odstúpiť od zmluvy vo všetkých prípadoch uvedených v NOZ a zákone. Odstúpenie od zmluvy je voči predávajúcemu účinné okamihom, keď je vyhlásenie kupujúceho spotrebiteľa o odstúpení od zmluvy odovzdané alebo doručené predávajúcemu, ak sú splnené všetky zákonné podmienky podľa § 2001 a nasl. V prípade odstúpenia od zmluvy sa zmluva od začiatku zrušuje a zmluvné strany sú povinné vrátiť si navzájom všetko, čo si na základe zmluvy poskytli.
6. V prípade odstúpenia od zmluvy je kupujúci povinný vrátiť predávajúcemu kompletný Tovar vrátane všetkého príslušenstva.
7. Ak je Tovar chybný a bol predaný z druhej ruky alebo so zľavou, ktorá odráža jeho nižšiu kvalitu v čase predaja, Kupujúci spotrebiteľ má namiesto práva na výmenu Tovaru nárok na primeranú zľavu.
VI. Vybavovanie sťažností
1. Kupujúci spotrebiteľ je povinný vybaviť reklamáciu vrátane odstránenia vady bez zbytočného odkladu, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie, ak sa predávajúci a kupujúci spotrebiteľ nedohodnú na dlhšej lehote. Lehota na vybavenie reklamácie začína plynúť nasledujúci deň po uplatnení reklamácie v súlade s § 605 NOZ. Po uplynutí tejto lehoty má kupujúci spotrebiteľ rovnaké práva, ako keby išlo o podstatné porušenie zmluvy. 30-dňová lehota nie je pre kupujúceho podnikateľa záväzná.
2. Kupujúci spotrebiteľ sa môže informovať o výsledku reklamácie sám na adrese sídla a obchodných priestorov, v ktorých bola reklamácia uplatnená, alebo na linke zákazníckeho servisu.
3. Kupujúci je povinný poskytnúť predávajúcemu všetku súčinnosť na overenie existencie reklamovanej vady a na jej odstránenie (vrátane testovania alebo demontáže výrobku). Kupujúci je pri uplatnení reklamácie povinný odovzdať Tovar čistý v súlade s hygienickými predpismi a všeobecnými hygienickými zásadami, vrátane všetkých súčastí a príslušenstva.
4. Kupujúci je povinný odovzdať Tovar kompletný na reklamačné konanie. Odporúča sa tiež priložiť kópiu dokladu o kúpe, podrobný opis závady a úplné kontaktné údaje (adresa, telefón, e-mail). V prípade, že Kupujúci nedodá Tovar kompletný a jeho kompletnosť je potrebná na zistenie existencie reklamovanej vady a/alebo na jej odstránenie, lehota na vybavenie reklamácie začne plynúť až po dodaní chýbajúcich častí.
5. Pri uplatnení reklamácie dostane kupujúci písomné potvrdenie - reklamačný protokol, ktorý slúži ako doklad na vybavenie reklamácie. Kupujúci je povinný pri vypracovaní reklamačného protokolu poskytnúť všetky požadované informácie, ktorých úplnosť a správnosť potvrdí podpisom reklamačného protokolu. Reklamačný protokol obsahuje informácie o tom, kedy bola reklamácia podaná, čo je jej obsahom, aký spôsob vybavenia reklamácie požaduje kupujúci spotrebiteľ. Ak kupujúci spotrebiteľ zaslal výrobok na reklamačné konanie prostredníctvom prepravnej služby, reklamačný protokol dostane e-mailom.
6. Kupujúci spotrebiteľ má nárok na náhradu účelne vynaložených nákladov spojených s reklamáciou, ktorými sa rozumejú najnižšie možné náklady. To zahŕňa najmä poštovné za zaslanie reklamovaného Tovaru. Kupujúci spotrebiteľ musí požiadať o náhradu týchto nákladov bez zbytočného odkladu, najneskôr však do jedného mesiaca od uplynutia lehoty na uplatnenie práv z chybného plnenia.
VII. Odmietnutie prijatia pohľadávky
1. Predávajúci je oprávnený odmietnuť prijatie Tovaru na reklamáciu, ak je Tovar znečistený alebo sú znečistené jeho časti.
2. Predávajúci je tiež oprávnený odmietnuť prevzatie Tovaru, ak Tovar nie je dodaný v súlade s hygienickými predpismi a všeobecnými hygienickými zásadami.
VIII. Odber tovaru zo záručnej opravy
1. Predávajúci po vybavení reklamácie informuje kupujúceho buď SMS správou, e-mailom alebo telefonicky. Ak bol Tovar zaslaný prepravnou službou, bude po spracovaní zaslaný na adresu Kupujúceho.
2. Predávajúci vydá alebo zašle kupujúcemu písomné potvrdenie, v ktorom uvedie dátum a spôsob vybavenia reklamácie, potvrdenie o vykonaní opravy a dobe trvania reklamácie alebo dôvody zamietnutia reklamácie.
Tento postup podávania sťažností nadobúda platnosť a účinnosť 1. mája 2021.