HISTÓRIA SPOLOČNOSTI
Celý príbeh začal tým, že sa podarilo v priebehu roka 2018 dohodnúť so značkou Mideer možnosť nákupu a následného predaja hračiek ich značky pre ČR a SR.
ROK 2019
V momente, keď bolo všetko dohodnuté so spoločnosťou Mideer, sa začalo riešiť nakúpenie tovaru, koľko a v akom množstve. S tým súvisela aj logistika, kde sa bude tovar skladovať, v akej forme ho budeme predávať, ako ho budeme expedovať a akých dopravcov na to využijeme.
A v neposlednom rade, kde na to vezmeme financie, ako to bude so založením firmy, účtovníctvom DPH atď.
A pri riešení všetkých týchto otázok došlo k prepojeniu dvoch osôb a 1.4.2019 bola založená firma toySimply. Spoločnosť bola založená pri Mestskom súde v Prahe pod spisovou značkou C312206.
Cieľom bolo mať v názve hračku, pretože to je pre nás to najdôležitejšie. Naším mottom a sloganom je: „Deti sú naša radosť a radosť detí sú ich hračky“.
Pre spoločnosť je dôležité, že má dvoch ľudí z rôznych oblastí, jeden je odborník na hračkársky trh, má prehľad o novinkách, pozná ľudí z odboru a druhý je odborník na logistiku, e-shopy a technické záležitosti.
Uvedomujeme si, že je podstatné mať vynikajúci, dizajnovo krásny produkt v podobe hračiek, ale k tomu aj nadviazané dobré služby. Aby naši zákazníci boli spokojní a vracali sa k nám.
Od založení firmy sme následne riešili všetky oblasti k zahájení predaja značky MiDeer. Po veľkom zvažovaní sme sa nakoniec rozhodli ísť cestou vlastnej logistiky. Po veľkom hľadaní sme v apríli 2019 prenajali sklad, ktorý sme začali pripravovať pre naše potreby. Postupne sme riešili aj cenové ponuky na dodávky balíkov zákazníkom, kde sme nakoniec uzavreli zmluvu s dopravcom Geis.
V auguste 2019 sme prijali náš prvý 40´HC kontajner, ktorý sme naskladnili, skontrolovali a mohli začať s predajom.
Na začatie samotného predaja sme potrebovali riešenie pre internetový obchod. Rozhodli sme sa pre prenajaté webové riešenie od spoločnosti Shoptet, ktorá ponúkala riešenie vyhovujúce našim potrebám. Začali sme registráciou domén pre náš predaj. Už tu sme zaregistrovali viacero domén pre možné budúce potreby. A potom sme v auguste 2019 spustili náš e-shop na predaj našim partnerom v segmente B2B, t. j. hlavne predajcom hračiek v e-shopoch. A v tom istom mesiaci sme aj expedovali prvé balíky. Do konca roka bolo celkom viac ako 300 zásielok.
Rok 2019 sme zakončili s výsledkom celkom 95 objednávok a celkovým obratom 560 tisíc Kč. V evidencii sme mali celkom 20 aktívnych veľkoobchodných odberateľov z Českej republiky aj zo Slovenska.
ROK 2020
Na začátku roku 2020 jsme i s ohledem na období covidu začali řešit, jak dále podpořit prodej. Jednou z možností bylo vylepšit naše služby směrem k našim B2B zákazníkům a to nabídkou služby dropshipping.
Keďže však veríme našej značke a produktom značky Mideer, rozhodli sme sa, že ďalší rast nebudeme závisieť len od našich B2B odberateľov, ale pôjdeme cestou vlastného predaja v segmente B2C. A na to je ideálne mať vlastné zázemie pre distribúciu.
V máji 2020 sme kúpili sklad v Sulkovci, ktorý sme mali v prenájme. S tým sme už skôr kúpili aj väčšie vozidlo na potrebnú prepravu balíkov na odvoz do depa dopravcov. A pretože vybavovanie B2C objednávok má svoje špecifiká, v máji sme si prenajali priestory v Polička, ktoré sme prispôsobili logistickým potrebám expedície B2C objednávok.
V tom istom období sme zároveň spustili úplne nový e-shop, ktorý je zameraný na predaj koncovým užívateľom v Českej republike. Tu sme po prvýkrát riešili, akou cestou sa vydať v riešení e-shopu. Spoločnosť Shoptet vo svojom riešení ponúkala možnosť jedného webového riešenia pre potreby B2B aj B2C. Toto riešenie bolo však príliš zložité a my sme chceli mať pre našich koncových zákazníkov samostatnú doménu, takže sme sa rozhodli prenajať si ďalšie licencie od spoločnosti Shoptet na účely predaja v Českej republike.
Na jeseň roku 2020 sme prešli náročným obdobím, keď došlo k výraznému nárastu počtu objednávok. Toto obdobie bolo pre všetkých veľmi náročné, ale zároveň bolo pre nás motivujúce do ďalšieho obdobia. To bol aj jeden z dôvodov prípravy a zabezpečenia novej pobočky v meste Polička. Chceme byť tým bližšie k našim zákazníkom. A zároveň aj naďalej zvyšovať úroveň ponúkaných služieb. Preto sme začali spolupracovať aj s firmami DPD a Zásilkovna, ktoré ponúkajú dodávky na výdajné miesta, ktoré sa medzi zákazníkmi tešia stále väčšej obľube.
Rok 2020 sme nakoniec uzavreli s výsledkom 260 objednávok v segmente B2B s celkovým obratom 2 067 tisíc CZK a 770 objednávok v segmente B2C s celkovým obratom 547 tisíc CZK.
ROK 2021
Na začátku roku jsme vyhodnotili přínos vlastního e-shopu pro koncové zákazníky s výsledkem, že je to správná směr, který budeme nadále více rozšiřovat a podporovat.
Proto jsme začali aktivně pracovat i na vylepšených marketingových akcích na sociálních sítích. Zaměřili jsme se hlavně na definici klíčových slov naší společnosti. Cieľom bolo vylepšiť e-shop CEO vrátane popisov a obrázkov na e-shope. Podarilo sa nám nadviazať dlhodobú spoluprácu s pánom Zdenkom Polachom, jediným úspešným českým brušným rečníkom. Vďaka tejto spolupráci vznikli prvé videá Matýska (jedna z postavičiek pána Polacha) s našimi produktmi.
V apríli toho roku sme urobili ďalšie strategické rozhodnutie a kúpili sme e-shop Mráček z hraček vrátane jeho zásob. Tento e-shop má svoju dlhú históriu a zameriava sa na predaj hračiek značky Mideer, ako aj ďalších značiek z oblasti hračiek.
V lete sme navyše začali pripravovať slovenskú verziu e-shopu pre koncových zákazníkov. Aj tu sme riešili, akou technickou cestou sa chceme vydať, a nakoniec sme si prenajali ďalšiu licenciu od f.Shoptet, rovnako ako v prípade českej verzie. Takže v 10/2021 sme spustili aj e-shopové stránky v slovenčine pre našich slovenských zákazníkov.
Koniec roku 2021 bol opäť v znamení zvýšeného počtu objednávok. Naším snahou a cieľom bolo udržať si stále kvalitu servisu, čo sa nám vďaka množstvu kladných recenzií podarilo.
Rok 2021 sme nakoniec zakončili s výsledkom 417 objednávok v segmente B2B s celkovým obratom 2 890 tisíc CZK, 3 123 objednávok v segmente B2C s celkovým obratom 2 478 tisíc CZK.
ROK 2022
Rok 2022 začal vyhodnocením prvých troch rokov podnikania a stanovením stratégie na rok 2022. Čísla nám jasne ukazovali, že má zmysel venovať sa B2C segmentu.
A pretože chceme byť odlišní od svojej konkurencie, začali sme vylepšovať produkty značky Mideer. Rozšírili sme produktovú radu o produkty z kategórie vedecké pokusy, stavebnice atď. A začali sme intenzívne pracovať na vytvorení vlastných česko/slovenských návodov pre produkty, kde bol návod vhodný/nevyhnutný. Tieto návody nechávam tlačiť v farebnom prevedení a následne prevádzame „prebalenie“ produktov, kde vkladáme do balenia návody, krabicu označíme vlastnou pečaťou a takto pripravený produkt následne znovu zabalíme. Toto riešenie nás odlišuje od ostatných značiek v segmente hračiek.
Naše úsilie nám následne pomohlo aj pri rokovaniach so spoločnosťou Mideer, pretože sa nám podarilo vyjednať exkluzivitu na predaj hračiek Mideer pre Českú a Slovenskú republiku. A nielen to, na vybrané produkty sme získali exkluzivitu na predaj v Poľsku.
To znamenalo začať pripravovať ďalší e-shop pre poľský trh. Našli sme rodenú hovorkyňu priamo v Poľsku, ktorá začala pripravovať preklady všetkých produktov. Aj v tomto prípade sme sa vydali cestou riešenia vlastnej licencie na Shoptetu. E-shop bol pripravený a spustený do prevádzky v 09/2022.
Vďaka našim dobrým vzťahom s ľuďmi v Číne sme sa rozhodli nechať vyrobiť prvé produkty značky Toysimply. V spolupráci s českou ilustrátorkou sme zadali do výroby Toysimply premietacie baterky s čisto česko-slovenskými rozprávkami vrátane náhradných kotúčikov do baterky. Tieto produkty boli vyrobené v priebehu leta a začiatkom októbra sme ich uviedli do predaja.
Sezóna v tomto roku začala už začiatkom septembra a trvala až do konca roka.
Rok 2022 sme nakoniec uzavreli s výsledkom 302 objednávok v segmente B2B s celkovým obratom 3 085 tisíc CZK, 4 183 objednávok v segmente B2C s celkovým obratom 3 335 tisíc CZK.
ROK 2023
Rok 2023 je pre našu spoločnosť veľmi dôležitý. Neustále pracujeme na raste našej firmy a plánujeme ďalšie kroky, ktoré nám pomôžu v tomto raste. Cieľom je tento rok prekonať hranicu v celkovom obrate, a to vo výške 10 miliónov CZK.
História nám ukázala a je naším dlhodobým cieľom byť kvalitným predajcom hračiek značky Mideer, ktoré si postupne získavajú svoje miesto medzi ďalšími svetovými značkami hračiek. Zameriavame sa predovšetkým na puzzle, magnetické stavebnice, didaktické hračky, detské vedecké pokusy, detské premietacie prístroje na rozprávky a pod. Ide nám predovšetkým o hračky, ktoré pomáhajú deťom v rozvoji ich zručností a vývoji.
S tým súvisí aj naše zameranie na tvorbu vlastných jazykových prekladov, ktoré pomáhajú deťom aj rodičom v lepšej orientácii s produktom. A rôznymi podpornými akciami sa snažíme vytvárať samotné príbehy k hračkám.
A pretože história nám ukázala, že produkty značky Mideer sú kvalitné a cenovo dostupné v porovnaní s konkurenciou, zameriavame sa viac na samotný predaj v segmente konečných zákazníkov ako na objemy predaja v segmente veľkoobchodných distribútorov. Naším cieľom nie je, aby naše produkty boli „všade“, ale aby si nás zákazníci sami našli vďaka recenziám, pozitívnym odporúčaniam atď.
Vzhľadom na to, že spoločnosť rastie, naším cieľom je nájsť vhodnejšie priestory pre administratívu a expedíciu B2C objednávok. Tento krok sa nám podaril hneď na začiatku roka 2023, keď sme podpísali dlhodobú nájomnú zmluvu na priestory trikrát väčšie, ako sme mali doteraz.
Ďalším krokom bolo, že naša spoločnosť začne aktívne predávať koncovým zákazníkom prostredníctvom Marketplace. Ide o oblasť, ktorá sa postupne dostáva aj do nášho českého prostredia a bude tu stále viac zákazníkov nakupovať aj produkty z nášho odvetvia. V Poľsku je tento spôsob predaja dominantný a výrazne vedie spoločnosť Allegro. Táto spoločnosť začala na jar 2023 s integráciou aj do Českej republiky, preto sme sa rozhodli postupne začať spolupracovať s týmto Marketplace, a to nielen pre Českú republiku, ale aj na trhu v Poľsku. Druhým strategickým Marketplace je pre nás Heureka, kde je naším cieľom začať aktívne predávať na českom a slovenskom trhu.
A to všetko s cieľom znížiť administratívnu záťaž spojenú so správou objednávok sme sa rozhodli, že v roku 2023 zmeníme dodávateľa e-shopového riešenia. Procesné požiadavky našej spoločnosti sa zvyšujú a cesta riešenia jednotlivých administrácií e-shopov od f.Shoptet je z dlhodobého hľadiska náročná a finančne náročnejšia. Po niekoľkých rokovaniach sme sa preto rozhodli zmeniť dodávateľa a prejsť na nový systém, ktorý bude vyhovovať našim potrebám.
ROK 2024
V priebehu roka 2024 sme postupne prešli so všetkými e-shopmi na novú webovú platformu. Táto zmena nám pomôže v ďalšom raste spoločnosti a zefektívnení všetkých interných procesov. Vďaka novému webovému riešeniu sa nám otvorili ďalšie možnosti expanzie v predaji po celej Európe.
Tento rok bol v znamení ďalšieho zvyšovania povedomia o značke Mideer a Toysimply. Prebehlo niekoľko kampaní na testovanie produktov od nezávislých testerov nielen v ČR a SR, ale aj v Poľsku a Nemecku. Ďalej sme spojili naše meno s turné pána Polacha a jeho vystúpeniami s Matýskom, ktoré realizoval na jar a na jeseň tohto roku v rôznych mestách po celej Českej republike.
Naďalej pokračujeme v rozširovaní katalógu na Marketplace Allegro. A k tomu sme zahájili aj predaj na Marketplace Kaufland, čo nám otvorilo cestu na nemecký trh.